Barbora Dufková, marketingová ředitelka FK Mladá Boleslav

Baru, na VŠH studuješ marketingové komunikace ve službách. Co tě na marketingu baví?

V marketingu se stále něco děje. Každý den je nová příležitost, každou chvíli člověka napadají různé možnosti jak pomocí marketingu zvětšit viditelnost dané služby/produktu. Baví mě na tom asi právě ta dynamika a rychlé tempo. Já sama jsem, jak říká moje maminka, „dopředná“ a tudíž to musím a potřebuji někde zužitkovat, no a našla jsem se právě díky tomu v marketingu. Pokud se zaměřím vyloženě na komunikace, tak jsem pozitivní a komunikativní člověk. Ráda se s lidmi bavím na různá témata, ráda se seznamuji a dozvídám senové informace.

Prolíná se to taky nějak s tvojí prací?

Naprosto, jelikož jsem ředitelka marketingu v FK Mladá Boleslav, tak teorii používám denně v praxi. Obecně si myslím, že marketing je všude kolem nás, a tak stačí mít jen otevřené oči a koukat se okolo.

Na škole je populární fotbal a téměř každý tým z Fortuna:Ligy zde má svoje fanoušky. Kterému týmu fandíš ty?

Já rozhodně fandím modro-bílé Boleslavi, ale určitě je to ovlivněné nejen tím, že v ní pracuji, ale tím, že jsem se do klubu narodila, a tak jsem si vztah pěstovala odmalička.

Jaký je tvůj vztah k FK Mladá Boleslav?

Jak jsem zmínila, v FK Mladá Boleslav působím od malička, ale pracovně od září 2014 kdy jsem si poprvé stoupla před kameru a natočila svůj první rozhovor s Douglasem Da Silvou a Golgolem Membrahtu, kteří už mladoboleslavský dres neoblékají, nicméně tam to celé začalo. Před každým utkáním děláme pozvánku pro fanoušky na utkání a po utkání s 1-2 hráči zhodnotíme odehrané utkání. Letos v létě jsem povýšila na ředitelku marketingu.

V posledním kole podzimní části jste podlehli Jablonci 3:2. Kdybyste vyhráli, mohli jste zimu přečkat na krásném 3. místě tabulky, tak to jste 5. Zajímavé je ale druhé místo v tabulce domácích západů. Má městský stadion nějaké kouzlo?

Je velká škoda, že jsme si takto rozehranou sezónu na domácí půdě nechali vzít poslední domácí prohrou v podzimní části. Městský stadion má určitě kouzlo tím, že působí velmi rodinnou atmosférou. Zakládáme si na odchovancích, mládeži a rozvoji celé fotbalové akademie, tudíž se snažíme pravidelně dostat místní fanoušky se svými blízkými na domácí utkání, což se nám dle statistik daří. Letošní podzimní sezónu jsme byli silní na domácí půdě a fanoušci zde našli atraktivní soupeře jakými je FC Viktoria Plzeň, AC Sparta Praha nebo dva týmy v předkolech Evropské ligy – FC Ordabasy Schymkent a FCSB.

Je těžké pracovat s fanoušky, když se v médiích neustále probírá odchod klíčových hráčů, jakými je třeba v posledních sezonách Komličenko?

Obecně je velmi těžké pracovat s fanoušky. Každý jsme nějaký a každému se člověk nemůže zavděčit. I v mé pozici je to velmi těžké, někomu na videu mohu působit příjemně a jinému ne. To je ale úděl této práce – umět se vypořádat s kritikou a vzít si to „zdravě“ k srdci. Nikolay je jedinečný a rozdílový hráč, ale myslím, že na to se u nás nehraje. Je zajímavou osobou pro novináře, samozřejmě i pro fanoušky, ale myslím, že to nijak neovlivňuje vztah fanoušků k celému klubu. Naši fanoušci si především zakládají na týmovosti, chtějí vidět, že se kluci umí za každé situace (ať se daří či nedaří) porvat o míč, hrát konstruktivně, bojovně a srdcem. Fanoušci chtějí, aby hráči byli hladoví po dobrém fotbale a po kvalitě, což si myslím, že naši kluci mají v sobě.

Přestože poměrně intenzivně pracuješ, zvládáš u toho i studium. Přináší ti škola nějakou inspiraci do tvé práce?

Mně se na Vysoké škole hotelové líbí to stejné domácí prostředí, jako máme u nás v klubu a hlavně otevřenost učitelů ke studentům, to jak nám spousta z nich předává své cenné informace z praxe na cvičeních či do přednášek. Hodiny jsou mnohem zábavnější a člověku se lépe učí. Vždycky se najde předmět (ne profesor), který člověku nemusí sednout, ale to je maximálně 20%, což je malé a zanedbatelné procento. Myslím, že díky dennímu studiu dokážu lépe pohlížet na to, jak do práce přivést nějakou inovaci. Vidím o čem a jak se mladí lidé baví, co je zajímá, kdežto kdybych byla pouze mezi starší generací, tak by tyto informace v klubu a obecně v marketingu chyběly. Jsem přesvědčená, že by mladí studenti marketingových komunikací měli dostávat větší prostor pracovat ve firmách. Zaměstnavatelé neví o jakého inovátora přicházejí, mladý člověk je hladový po informacích, chce mít dobré výsledky a chce kvalitně pracovat, tudíž pomoci firmě růst. Každopádně co se týče propojení práce a školy je všechno jen o time managementu každého z nás, nic není nemožné.

Moc Ti děkuji za rozhovor, Barčo, a moc se těším na další povídání!

Chceš studovat školu, které Tě zdokonalí v marketingu?